Meer dan alleen zichtbaarheid: vergroot je impact met onze modules
BillyBird Friends biedt bedrijven niet alleen een platform, maar ook krachtige tools om gezinnen actief te betrekken bij hun bedrijf. Met onze modules maak je campagnes persoonlijker, verrassender en effectiever.
Ontdek hoe jij het verschil kunt maken:
Zet jouw bedrijf in de spotlight met een korting.
Met de kortingsmodule bied je leden een (tijdelijke) korting aan. Ideaal om extra bezoekers te trekken tijdens rustigere periodes of om nieuwe producten te introduceren.
Voorbeeld:
“Kom deze maand langs en ontvang 20% korting op een familiediner.”
Voordelen:
· Flexibel in te zetten wanneer jij wilt.
· Direct meetbaar effect.
· Vergroot je naamsbekendheid en stimuleer herhaalbezoek.
Trek extra gasten aan met een aantrekkelijk extraatje.
Met de Actiemodule geef je klanten een voordeel bij een minimale besteding. Ideaal om de gemiddelde besteding te verhogen en herhaalbezoek te stimuleren.
Voorbeeld:
“Ontvang een gratis dessert naar keuze bij een besteding van € 50,- of meer!”
Voordelen:
· Lage kosten, hoge waardebeleving.
· Stimulans om nét iets meer te besteden.
· Maakt een bezoek extra speciaal en memorabel.
Verhoog de betrokkenheid en geef gezinnen een extra reden om jouw bedrijf te bezoeken.
Met de Loterijmodule organiseer je eenvoudig een eigen loterij onder onze leden. Jij bepaalt de prijs en het aantal winnaars.
Voorbeeld:
“Win 2 tickets voor het park!”
Voordelen:
· Zorgt voor extra bereik en spontane aanmeldingen.
· Versterkt de emotionele band met je merk.
· Volledige regie over de prijzen en looptijd.
Vier samen met gezinnen hun speciale momenten.
Via de Verjaardagsmodule stuur je een persoonlijke verjaardagsaanbieding naar leden, precies rond de verjaardag van hun kinderen of henzelf.
Voorbeeld:
“Jarige job? Vier jouw feest met gratis ijs voor alle kinderen!”
Voordelen:
· Creëert positieve herinneringen en loyaliteit.
· Perfect getimed marketingmoment.
· Hogere kans op groepsbezoek (familie, vriendjes, klasgenootjes).
Voorbeelden van onze partnerbedrijven
Kortingsmodule
Actiemodule
Loterijmodule
Inspiratie om zelf een loterij te organiseren
Je wilt wel eens proberen om zelf een loterij te organiseren? Dat kan gemakkelijk met BillyBird Friends.
Maar waarom wil je een loterij?
- Je wilt hebben dat mensen vaker aan jouw bedrijf denken, je naam tegen komen en er een positieve associatie mee krijgen.
- Je wilt meer bezoekers in je winkel, je horecabedrijf, je zaak of op je website.
- Je wilt nieuwe klanten.
- Je wilt extra omzet.
- Je wilt een binding met je klanten of gasten en wilt dat ze je volgen; dus je Friend worden.
Hoe moet je dan je loterij opzetten?
- Zorg voor minstens één heel aantrekkelijke prijs. Het totale prijzengeld mag per trekking niet meer zijn dan € 4.500,-. Maar iedere week iets verloten ter waarde van bijv. € 100,- kan ook al heel interessant zijn voor je klanten. Je weet zelf wat voor je klanten je hebt, dus voor welke prijzen zij interesse hebben.
Des te interessanter en relevanter de prijzen zijn, des te meer mensen jouw bedrijf zullen willen volgen.
- De andere prijzen mogen minder interessant zijn. Ze moeten natuurlijk wel zo interessant zijn, dat je klanten er blij van worden. Of ze vinden het gewoon “mooi meegenomen”.
Jij weet zelf hoe hoog de kassa-aanslag bij jou gemiddeld is. En je weet ook wat de inkoop kosten zijn. Dit moet je dus in je achterhoofd houden.
Je weet ook hoe vaak klanten gemiddeld komen. Wat is het werven van een nieuwe klant je waard? Stel je hebt nu € 1.000.000,- omzet per jaar en je hebt 1.000 klanten. Dan weet je dat je gemiddeld € 1.000,- per klant per jaar aan omzet draait.
Je maakt de loterij zo, dat je de loop naar je bedrijf weet te krijgen of te behouden. Je prijzen stem je daar op af. We hebben de mogelijkheid dat je bijv. 20 2e prijzen verloot en 50 3e prijzen.
- Heb jij een marketeer in dienst en wil je de prijzen telkens aanpassen? Of wil je juist dat de loterij jou geen moeite kost en zich regelmatig automatisch herhaalt? Je kunt de loterij bijv. wekelijks, maandelijks of jaarlijks houden. Hoe vaker je prijzen verloot, hoe vaker jouw bedrijf in de tijdlijn van je Friends verschijnt.
- BillyBird heeft betalende leden bij zijn recreatieparken. Maar ook mensen die (nog) geen premium lid zijn bij BillyBird, kunnen gratis aan jouw loterij deelnemen. Hiervoor moet men Friend worden van jouw bedrijf. We noemen dit freemium lid een volger. Jouw loterij promoten wij gratis bij jouw Friends, dus bij onze leden en bij jouw andere volgers.
Jij kunt zelf ook jouw loterij promoten. Dit kun je doen op jouw website, op je Facebookpagina en op andere social media, in je nieuwsbrief, in je winkel en in folders. Bij Friends heb jij een eigen bedrijfspagina. De link hiervan kun je eenvoudig delen.
Bedrijven ter inspiratie:
Horecabedrijf
Stel je zit in het weekend altijd vol. Je verloot dan prijzen die alleen zijn in te wisselen op maandag tot en met donderdag. Je wilt jouw specialiteit, spareribs, onder de aandacht brengen. Je verloot dan een geheel verzorgde avond voor 2 personen met onbeperkt spareribs eten. Dit is dan de eerste prijs. De 2e prijs is bijv. een kortingsbon van € 50,- bij besteding van minimaal € 100,-. En de 3e prijs is dan bijv. een kortingsbon van € 10,- bij besteding van minimaal € 30,-. Stel je geeft wekelijks 20 2e prijzen weg en 50 derde prijzen en stel dat de helft wordt ingewisseld. Dan heb je al direct 35 tafeltjes op rustige dagen extra bezet. Gezellig en rendabel!
Bioscoop
Welke dagen zitten niet vol? Welke voorstellingen zitten niet vol? Waar wil je aandacht op vestigen?
Stel dat je voorstellingen vóór 18.00 uur niet vol zitten; of op zondag, maandag en dinsdag is het rustig. Je eerste prijs is dan bijv. een gratis film naar keuze voor 2 personen. Je tweede prijs is dan bijv. een gratis film naar keuze voor 1 persoon; onder voorwaarde dat er minimaal één betalende persoon bij is. Geldig zondag t/m dinsdag. Je derde prijs is dan bijv. 50% korting op een film voor 1 persoon. Geldig zondag t/m dinsdag. Hoeveel 2e en 3e prijzen wil je bijv. wekelijks verloten?
Warenhuis
Stel je hebt een warenhuis. Ieder seizoen wil je iets anders onder de aandacht brengen. De maanden voor carnaval is bijv. je 1e prijs een gratis carnavalsoutfit ter waarde van maximaal € 100,-. De 2e prijs is een korting van € 50,- bij aanschaf van goederen ter waarde van minimaal € 100,-. De 3e prijs is een korting van € 10,- bij aankoop van minimaal € 30,-. De korting geldt dus voor alles wat je in je winkel verkoopt.
Na de carnaval ga je bijv. je actie veranderen en een tegoedbon weggeven ter waarde van € 250,- voor de aankoop van een tuinset. En zo beweeg je met de seizoenen mee.
Webshop
Op een webshop werk je doorgaans met kortingscodes. Als je de eerste prijs gratis weggeeft, dan is dat natuurlijk gemakkelijk. Werkt 50% korting op jouw website? Werkt het 2e artikel gratis?
Bakker
Je bent bakker. Wekelijks verloot je een gratis taart. Je kunt dan 100 2e prijzen geven als een tegoedbon van € 10,- bij aankoop van minimaal € 20,-. Super eenvoudig en wekelijks te herhalen. Als je ziet dat je hierdoor veel nieuwe klanten binnen krijgt, handhaaf je de actie. Als je ziet dat er vooral bestaande klanten gebruik van maken, ga je de actie meer specifiek richten; bijv. op je worstenbroodjes. Oefenen en verbeteren; met BillyBird Friends kun je zeker meer gaan verdienen.